Fortsæt til hovedindholdet
Nyheder
Nyheder

Undersøgelse skal styrke intern kommunikation 

Ny undersøgelse fra kommunikationsafdelingen i Københavns Stift efterspørger ansatte og frivilliges oplevelse af den interne kommunikation i stiftet.

Har du deltaget i undersøgelsen af den interne kommunikation i Københavns Stift? Hvis ikke, kan du gøre det ved at følge linket i artiklen her på siden. 

I skrivende stund har 76 ansatte og frivillige i Københavns Stift svaret på undersøgelsen, som skal styrke den interne kommunikation i Københavns Stift.

Af Kirsten Weiss Mose

Du besvarer undersøgelsen af den interne kommunikation i Københavns Stift ved at følge linket her

Al god ekstern kommunikation begynder med god intern kommunikation. Sådan hedder en læresætning i kommunikationsfaget. Og der er noget om snakken.

Ansatte og frivillige skal kunne svare på spørgsmål fra folk, uanset om spørgsmålene er nysgerrige, interesserede eller kritiske. Men hvis de ikke får den information, de har brug for, eller hvis de bliver bombarderet med mængder af irrelevante nyheder; hvis ikke de ved, hvad der sker på folkekirkens område og kender baggrunden for vigtige beslutninger og diskussioner, så kan det være svært at give gode svar på interesserede, nysgerrige og kritiske spørgsmål.

Deltag i undersøgelsen og vær med i lodtrækningen om et gavekort

Kommunikationsafdelingen i Københavns Stift ønsker at være med til at styrke den interne kommunikation i Københavns Stift. Og for at kunne det, skal der viden til. Viden om, hvordan den interne kommunikation fungerer for organister, kordegne, præster, menighedsrådsmedlemmer, kirketjenere, kirke- og kulturmedarbejdere, gravere, sangere eller noget niende.

I Københavns Stift har vi ikke e-mailadresser på alle ansatte og frivillige i de enkelte sogne. Derfor har vi sendt linket til undersøgelsen ud til præster og kordegne i håb om, at I vil videresende linket til undersøgelsen til alle frivillige eller ansatte i jeres sogn.

Undersøgelse af den interne kommunikation i Københavns Stift

 

  • Alle ansatte og frivillige i Københavns Stift opfordres til at besvare undersøgelsen.
  • Alle deltagere i spørgeskemaundersøgelsen er garanteret anonymitet.
  • Undersøgelsen består af 22 spørgsmål og tager cirka 8 minutter at besvare.
  • Undersøgelsens resultater vil blive brugt til at pege på, hvordan kommunikationsafdelingen i stiftet, Presse & Kommunikation i Københavns Stift, kan være med til at styrke den interne kommunikation i stiftet.
  • Undersøgelsen kan besvares til og med den 30. juni 2023.
  • Vi trækker lod om et gavekort på 300 kroner blandt alle besvarelser – hvis du husker at angive din emailadresse.

Link: Undersøgelse af den interne kommunikation i Københavns Stift

Hvorfor du skal bruge 8 minutter på at besvare undersøgelsen

Hensigten med undersøgelsen er at få indsigt i, hvordan ansatte og frivillige oplever den interne kommunikation i folkekirken i Københavns Stift. Intern kommunikation forstås her som al mundtlig og skriftlig, officiel og uofficiel kommunikation, som finder sted internt i stiftet.

Vi ved fra undersøgelser, at det personlige møde er afgørende for menneskers indtryk af organisationer, virksomheder og institutioner. Blandt andet derfor er det af stor betydning, at alle ansatte og frivillige i stiftet er velinformerede om, hvordan folkekirken er indrettet, hvad der sker i folkekirken på sogneniveau, provstiniveau og stiftsniveau, og hvad der sker på tværs af disse niveauer.