Fortsæt til hovedindholdet
Kontakt
Sådan klager du i folkekirken
Sådan klager du i folkekirken

Sådan klager du i folkekirken

Hvis du er utilfreds med noget i folkekirken i Københavns Stift, har du mulighed for at klage. Her får du vejledning til, hvordan du gør.

Vejledning til brugere

Du kan klage, hvis du oplever ikke at få en ordentlig behandling eller ikke har fået den service, som du er blevet stillet i udsigt. Du kan klage over beslutninger, der er truffet i folkekirken, og du kan klage over forhold, som ikke er i overensstemmelse med gældende lovgivning.

Læs mere her

Vejledning til ansatte

Hvis du er utilfreds med en person eller en instans i folkekirken, kan det være en god ide i første omgang at kontakte dem. Hvis du ikke har lyst til at gå til dem, eller hvis din henvendelse ikke giver et tilfredsstillende resultat, har du mulighed for at klage.

Læs mere her

Vejledning til menighedsråd

Du kan klage over forhold, som ikke er i overensstemmelse med gældende lovgivning. Det muligt at klage over en præst, provst, provstiudvalg, biskop og et stift. 

Læs mere her