Kommunikationsdag 2025: folkekirken på sociale medier II
4. marts kl. 8.30-20, Trinitatis Sognehus, Pilestræde 67, København K
Det skal vi beskæftige os med tirsdag den 4. marts, når vi inviterer til kommunikationsdag i Trinitatis Sognehus for alle, der arbejder med kommunikation i folkekirken i Københavns Stift.
Det er gratis at deltage - inkl. fælles middag om aftenen.
Tilmelding senest 24. februar via link: https://forms.office.com/e/zJ2g2HDU2v
Program for dagen
Kl. 8.45 Drop in - croissanter og kaffe
Kl. 9 Lær at skabe engagerende indhold og øg jeres rækkevidde på Instagram, v./ Mette Willert.
I løbet af formiddagen får I inspiration, viden og praksisnære tips til jeres kommunikation på Instagram.
Mette Willert kommer bl.a. med sit bud på:
+ hvornår I skal dele et billedopslag, og hvornår I skal lave højkantsvideoer
+ hvordan I skaber iøjnefaldende indhold, der resonerer med jeres målgruppe
+ hvordan I skriver den gode opslagstekst, der får folk til at handle
+ hvor ofte I skal dele indhold.
Kl. 12.15 Frokost
Kl. 13.15 To oplæg
Kl. 13.45 Walk’n talk om dagens temaer
Kl. 14.30 Den positive online-debat
Flere kirker oplever at de gode debatter ødelægges på de sociale medier, fordi de overtages af negative og destruktive kommentarer. De negative inputs skræmmer de gode væk og kan give dig som kommunikationsansvarlig sved på panden.
Nadia Nikolajeva deler ud af helt konkrete og lavpraktiske redskaber og metoder til at skabe engagerende indhold og holde debatten på det gode spor med eksempler og tilgange til området.
Kl. 17 Evaluering
Kl. 17.30-20 Vi spiser middag sammen på Madklubben København.
Om oplægsholderne
Mette Willert er content strategist og visuel storyteller og har bl.a. stået bag DSB's Instagram-profil og har i dag sit eget firma, hvor hun hjælper virksomheder med at fortælle deres historie visuelt.
Nadia Nikolajeva er selvstændig digital rådgiver med fokus på digital gennemslagskraft (herunder AI) og har en baggrund i mediebranchen, hvor hun har været tilknyttet som redaktør og journalist hos medier som TV 2 og Aller Media.
På kurset får du:
- konkrete ideer og redskaber til jeres kommunikation på Instagram
- tips og tricks til at passe godt på dit feed og skabe engagement
- mulighed for at udveksle erfaringer og møde kendte kolleger og lære nye kolleger at kende.
Deltagere: Kurset er henvendt til dig, der løser konkrete kommunikationsopgaver i folkekirken i Københavns Stift
Det er gratis at deltage i kurset
Tilmelding: senest 24. februar via linket her:
https://forms.office.com/e/zJ2g2HDU2v